Din 30 octombrie 2018 toate conturile Google Ads vor avea parallel tracking. Acest mod de tracking vine la pachet cu viteza crescuta de loading pe pagini, nu se mai incarca intai codul de tracking si apoi pagina, aceste actiuni se paralelizeaza.
Interactiunea unui utilizator cu ad-urile Google poate presupune click pe anunt sau vizionare video. La aceasta interactiune in cookie se stocheaza informatii despre interactiune. Daca utilizatorul care are atribuit acest cookie intra pe site si realizeaza o conversie, atunci codul de tracking din codul sursa al siteului trimite informatii in Google Ads despre conversie.
Fii sigur ca ai auto-tagging activat in cont. Auto-tagging adauga un parametru GCLID, adica „Google Click Identifier” pe url-urile pe care utilizatorii dau click. E un pas necesar daca vrei sa masori conversiile din toate browserele, daca vrei sa importi date din Google Analytics in Google Ads si invers.
Sunt 3 forme de a masura conversiile GoogleAds sitewide:
- cu versiunea actualizata a conversion tracking tag. Atentie acest tag e compus dintr-un global site tag si un event snippet. Acest tag va stoca in cookies informatii de la parametrul GLICD, fapt pentru care reamintesc ca e important sa fie auto-tagging activat.
- cu Google Tag Manager, se adauga un tag nou de tip Conversion Linker.
- prin Google Analytics. Parametrul GCLID e stocat in cookieul Google Analytics ceea ce inseamna ca tagul de Google Ads de urmarire conversii poate sa foloseasca parametrul GCLID din acest cookie. Pentru ca aceasta varianta sa functioneze trebuie integrat Google Ads si Google Analytics.
Subiectul expus pe larg si cu detalii aici.